چرم شترمرغ امروزه به عنوان با ارزش ترین محصول این حیوان مورد توجه می باشد. از پوست شترمرغ ،چرمی با کیفیت بالا و قابل قیاس با چرم تمساح و فیل به دست می آید. چرم شترمرغ نرم بوده و وجه تشخیص آن وجود نقاط مربوط به فولیکول های ساقه پر می باشد. این چرم دوام بسیار زیادی داشته و نسبت به چرم تمساح از مقاومت بیشتری در مقابل آب برخوردار می باشد. چرم شترمرغ از نظر قوانین بین المللی مربوط به گونه های مورد مخاطره منع قانونی نداردزیرا جزء پرندگان اهلی در نظر گرفته می شود. با آگاهی روزافزون مشتریان بازار چرم های تجملی این نوع چرم در حال پیشی گرفتن از چرم تمساح می باشد. 

از ویژگی های منحصر به فرد پوست بدن این پرنده فولیکول های پر موجود در پشت وسینه آن است. وضعیت آرایش فولیکولها بر روی پوست ارزش آن را مشخص می کند ؛هر قدر این فولیکولها واضح تر و فشرده تر باشند پوست از ارزش بیشتری برخوردار می گردد. از آنجا که تعداد فولیکولهای پوست شترمرغ ثابت می باشد بنابراین ارزش پوست بزرگ تر الزاما بیشتر از پوست کوچک تر نخواهد بود.

چرم واقعی شترمرغ از نوع بدلی آن قابل تمیز است زیرا در چرم بدلی فولیکولها قابل کندن نیستند  تست خراش › . چرم نرم و لطیف شترمرغ یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت پوتین، دستکش،کیف و نیز یقاه کت است. 

نوع دیگر چرم تولید شده از شترمرغ ، چرم پوست ساق پا است. این چرم از صفحات فلسی شکلی که همانند پوست مارمولک است و از اجداد شترمرغ به ارث رسیده ،تشکیل شده است. در ایالات متحده آمریکا از این چرم برای ساختن پوتین های گاوچران ها استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد.

در آفریقای جنوبی بهترین نوع چرم از شترمرغ کشتار شده ای که تقریبا بین 10 تا 14 ماه سن دارد به دست می آید. در این مرحله چرم شترمرغ کاملا شکل گرفته و در عین حال فرسوده و آسیب دیده نشده است . کل مساحت پوست شترمرغ در سن 10 تا 14 ماهگی در حدود 1/1 تا 1/5متر مربع می باشد.