گوشت به مجموعه بافت های ماهیچه ای و چربی و … می گویند که برای مصارف خوراکی استفاده می شود. در زبان هندی به گوشت ماس گفته می شود. یکی از فواید گوشت تامین انرژی بدن است و از دیگر خواص آن افزایش توان محافظ بدن است. گوشت سالم ظاهری دارای رنگ قرمز و درخشنده و همچنین اتجاعی دارد شترمرغ :

تحلیل برنده باد و برطرف کننده بلغم می باشد .

خوردن گوشت آن برای فلج ، لرزش ،درد مفاصل وکمر ، بیماری های سرد رحم مفید بوده و خوردن روغن پیه آن برای تکلم کودکان و رفع سردی بدن نافع است . مالیدن آن به بدن و پاها باعث سرعت حرکت اطفال می شود . دیر هضم بوده وبرای گرم مزاجان مضر است .

گوشت شتر مرغ بر خلاف سایر پرنده ها قرمز رنگ است و از نظر بافت ظاهری و طعم شباهت زیادی به گوشت گاو دارد، با این تفاوت که میزان آهن آن بیشتر از گوشت گاو است. لازم به ذکر است که میزان چربی و انرژی گوشت شتر مرغ حتی از بوقلمون و مرغ که از گوشت های سفید محسوب می شوند نیز پائینتر می باشد.

بنابراین گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی- عروقی، افراد دچار چربی خون و فشارخون بالا و کسانی که چاق هستند می‌تواند غذای بسیار مناسبی باشد.( به علت بالا بودن نسبی میزان اسید چرب امگا ۳ )

گوشت شتر مرغ  نیز بر خلاف گوشت گاو زمان پخت پایین تری دارد.

مقدار سدیم :

کمی میزان سدیم در گوشت شترمرغ در مقایسه با گاو و جوجه یکی از مزایای این نوع گوشت مخصوصاً در افرادی که نیاز به مصرف غذاهای کم نمک (نظیر افراد با فشار خون بالا) دارند، می‌باشد.

مقدار آهن :

گوشت شترمرغ آهن مناسبی را برای افراد کم خون و زنان باردار فراهم می‌کند.